Home

Zwarte kater.

Treintje.

Drukte.

We hebben redelijk goed geslapen in het Bann Pantai Resort in Cha-am. Het ontbijt is net als gisteren redelijk tot goed. Na het ontbijt loopt een zwarte kater, een van de zwerfkatten die de eigenaar zijn van het resort, met ons mee en blijft de hele tijd bij onze kamer liggen.
Pia heeft wat last van de plekken waar ze gisteren is gestoken, mogelijk door een kwal, maar het is niet erg hinderlijk.
Na het ontbijt gaan we koffie drinken bij Café Amazon. Als we er naartoe lopen loopt ook de zwarte kater met ons mee, maar het dier gaat niet van het terrein van het resort af.

We zijn van plan om vandaag naar het Mrigadayavan Palace te gaan om dat te bekijken, maar dat is gesloten op woensdag. Gelukkig hebben we eerst even op internet gekeken naar de openingstijden. Daar gaan we morgen dan maar kijken.
Dan gaan we naar een van beide drijvende markten van Hua Hin, de Hua Hin Sam Phan Nam Floating Market. We vinden de weg gemakkelijk met behulp van Google.
Onderweg zouden we nog naar langs een andere floating market moeten komen, Hua Hin Floating market, maar die zien we niet.
Als we aankomen blijken we de enige bezoekers te zijn, en het geheel ziet er vervallen uit. Er komen toch nog nog twee mensen aan. Bij de ingang blijkt dat buitenlanders toegang moeten betalen, Thb 50 maar dan mag je wel gratis mee met het treintje, Pia moet apart betalen voor het treintje.
Het treintje rijdt een kwartiertje over een gammel spoorlijntje rondom de markt, het geheel ziet er nu ook slecht onderhouden uit.
Ergens halverwege stopt het treintje, we moeten uitstappen en verder lopen. We lopen langs het water en langs vrijwel allemaal lege winkeltjes terug naar de ingang. En onderweg komen we nog drie bezoekers tegen, gasten uit ons hotel.
Jammer, de vorige keren dat we hier waren was het druk, er was eten te koop en nog veel meer.

We besluiten om dan naar Wat Huay Mongkol te gaan. Vorige keer dat we daar naar toe wilden konden we de weg niet vinden, nu is dat geen enkel probleem, overal zien we borden staan.
Ook bij de tempel is het, net als overal hier in de omgeving, erg rustig. We kijken rond, en Pia begint steeds meer last te krijgen van de bulten, die nu ook op andere plaatsen op haar lichaam verschijnen.

We besluiten om terug te gaan naar Cha-am en daar later op de middag sea-food te gaan eten. Om kwart voor drie zijn we in Cha-am.
De plekken op Pia's huid zijn behoorlijk dik en rood en jeukerig.
We lopen dan langs het strand naar het zuiden. Het strand wordt daar opgehoogd om de schade van de storm van een paar dagen geleden te herstellen. Eten op het strand kan daardoor niet. We eten op de boulevard seafood, schelpen, inktvis en oesters bij een van de restaurants die normaal eten op het strand bezorgen.
Het eten is smakelijk.

Terug in het hotel haalt Tom in de keuken van het hotel azijn om op de jeukende huid van Pia te smeren. We besluiten om morgen naar het plaatselijke ziekenhuis te gaan.

Geschreven op: 2023-11-23

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.